Het zou mooie geweest zijn maar de Porsche 919 Hybrid neemt afscheid zonder laatste overwinning…

LMP1 : Toyota sluit in schoonheid af

De Toyota TS050 nr 8 van Buemi-Davidson-Nakajima nam in het eerste uur al de leiding en haalde het met een ronde voorsprong op de Porsche 919 nr 2 van de kampioenen Bernhard-Hartley-Bamber. Gestart vanop pole position eindigden André Lotterer en zijn teamgenoten derde na een race die verstoord werd door een aanrijding met de… Gulf Porsche nr 86 en een drive through. De vierde plaats was voor de Toyota TS050 nr 7 van Kobayashi-Conway-Lopez die zijn aanrijding met de Porsche 911 nr 92 van Michael Christensen duur betaalde.

LMP2 : Zes uur spanning

De LMP2 categorie bleef spannend tot aan de meet dankzij het duel zonder genade tussen de Vaillante-Rebellion nr 31 van Prost-Senna-Canal en de DC Racing Oreca nr 38 van Jarvis-Tung-Laurent. De titel was weggelegd voor het hoogste eindigende van deze twee teams en de Vaillante ging met de prijzen lopen met 10 seconden voorsprong op de tweeden uit de 24 Uur van Le Mans! Bruno Senna en Julien Canal kronen zich tot kampioenen in LMP2. De derde plaats ging naar de andere Vaillante, het nr 13 van Beche-Piquet-Heinemeier Hansson die de triomf van het team geleid door Bart Hayden nog meer in de verf zette.

LM GTE : Ferrari en Aston Martin zonder verrassing

Na het wegvallen van de Aston Martins ging de titel in GTE-Pro naar James Calado en Alessandro Pier Guidi op hun AF Corse Ferrari 488 nr 51. De overwinning in de laatste race was echter voor hun teamgenoten Sam Bird en Davide Rigon met hun Ferrari 488 nr 71. De Ford nr 67 van Priaulx-Tincknell eindigde mooi derde.
Winst in GTE-Am was er voor Lauda-Lamy-Dalla Lana en hun Aston Martin Vantage GTE, de Engelse bolide vierde zijn afscheid met een laatste WEC titel.