Voor de tweede keer dit seizoen bezochten de deelnemers aan de C1 Racing Cup afgelopen 20 mei het Franse grondgebied. Ze hielden er een wedstrijd van 360 minuten op het gekende circuit van Magny-Cours, in het hart van het Nièvre departement. Het was een afspraak die bevestigde dat tussen de topteams van deze monomerken competitie (op hetzelfde tijdstip gehouden als de 2CV Racing Cup), alles dicht bij elkaar ligt en de uitkomst tot op het einde onbeslist blijft.

Misschien wel een beetje te veel”, meent Léonard Licops, de voorzitter van de C1 Racing Teams. Bij meerdere gelegenheden waren er tijdens de wedstrijd contacten tussen de rijders, met wat carrosserieschade tot gevolg. Het ligt aan ons, de organisatoren, om de gemoederen wat te bedaren bij bepaalde personen, zodat de wedstrijden het karakter van de ‘gentlemen drivers’ competitie behouden. Een filosofie die wij boven alles stellen…”

Tussen de topteams van dit seizoenbegin rekenen we het nummer #217 Meca Performance van Laurent Do en Christophe Cagnina. Zij haalden hun profijt uit een overwinning (die ondertussen is bevestigd) in Nevers. Het podium daar werd vervolledigd door de #223 Kimy Racing Team van Robert, Régis en Arnaud Matot en de #214 FKR Racing Team van Alexander Abrahams en Eric Larreur, die in dezelfde ronde eindigden. Zij gingen dan weer voor aan de #221 FloRacing van Didier Flohimont, Grégory Couturier en Didier Pirlet, en eveneens aan de #212 Muppet Racing van Benoît Petit, Michel Denis en de welgekende Jacky Delvaux en Claude Corthals.

Het klassement werd vervolledigd door de #204 Heritage Event Car van Christian Belkreir en Luc Deby, de #208 TD Racing van Darry en Noël Tumson, de #215 MGC ‘by ça roule racin’ van Yvan Muller en Jacques Loly, en verder de #207 Full Speed Ahead 2 van David De Wit, Jérémy Agenais en Bruno Vanhercke, die een eerder tumultueuze wedstrijd afwerkten. De beker voor de grootste pechvogel gaat naar de #216 ‘ça roule racing’ van Antoine Laloux en Claudia Muller, die een aanvaring hadden met een 2CV in het begin van de race, wat een vroegtijdig einde betekende van hun inspanning.

Tijdens deze wedstrijd wees de technische commissie van de Royal Automobile Club of Belgium op enkele onregelmatigheden aan bepaalde wagens, die niet met de letter van het technische reglement in orde waren”, verduidelijkt Léonard Licops. “Deze zaken werden uitgelegd en deze week contacteerde ‘C1 Racing Teams’ de deelnemers om bepaalde elementen te verduidelijken, en dat met het oog op komende wedstrijden. Zoals bij de lancering van onze monomerken competitie werd uitgelegd, moet de grootste strengheid aan de dag worden gelegd aan technische zijde. En samen met de commissarissen van de RACB waken we over de correcte toepassing van het reglement. De geloofwaardigheid van de C1 Racing Cup hangt er vanaf en we zullen dit van dichtbij in het oog blijven houden… “

Na Croix-en-Ternois en Magny-Cours, zal de C1 Racing Cup nog een ander Frans circuit bezoeken. Op zaterdag 23 juni gaat het naar de gezellige Anneau du Rhin voor een nieuwe confrontatie in een wedstrijd over zes uren.

Bron: Persbericht