Hyundai is één van de constructeurs met het breedste aanbod op het vlak van SUV’s met de populaire Tucson, de uitstekende Santa Fe en de praktische Grand Santa Fe. Maar de huidige tendens neigt naar compactere SUV modellen zoals de Opel Mokka, de Peugeot 2008 en de Renault Captur, en dan zijn er nog de minder bekende SsangYong Tivoli en Suzuki SX4. Hyundaikon niet achterblijven in deze markt, vooral omdat de constructeur duidelijk maakte tegen 2021 tot het grootste Aziatische merk te willen uitgroeien. Om dit doel te bereiken voorziet Hyundai niet minder dan 30 nieuwe modellen (en varianten) tot aan 2021.

Als eerste model zal Hyundai binnenkort de Kona onthullen, een SUV uit het B segment, die « zich wil onderscheiden door een progressief design dat de manier van leven van het huidige cliënteel weerspiegelt. » En dat omdat Toyota, het merk waarop de Koreanen in het vizier hebben, sinds kort met de C-HR een originele SUV aanbiedt.

De nieuwe benaming vindt zijn oorsprong bij het Kona district op Hawai. « Het beeld van de energie van het eiland en zijn unieke levenswijze passen bij het dynamische karakter van de Kona. Zijn SUV genen, zijn progressief design en de ‘premium’ karakteristieken dragen bij tot de aantrekkingskracht van het merk waarmee het nieuwe klanten kan aantrekken », kondigen de woordvoerders van Hyundai met overtuiging aan. (B. Verstraete)