McLaren heeft zijn derde wagen onthuld die een vernoemd is naar één van de grootste piloten. De Engelse supercar is zeker een opvallende verschijning. (Marc Lacroix)

Design: Gapende luchtinlaten, scherpe rondingen, indrukwekkende achterspoiler, vleugeldeuren … Niet iedereen z’n ding, maar de grote middelen worden ingezet voor de McLaren Senna. Had u iets anders verwacht?

Het geheel lijkt compact en de wielbasis oogt kort ; de optionele transparante gewelfde deuren zorgen voor gewichtsbesparing.

Het koetswerk in koolstofvezel van deze tweezitter rust op een monocoque chassis.

Gamma : De Senna plaatst zich tussen de 720S en de toekomstige BP23 die de krachtigste McLaren ooit gemaakt moet worden.

Interieur: Carbone en Alcantara dragen bij tot de beperking van het gewicht tot 1200 kg. In dit gestripte interieur bevindt de rode startknop zich… tegen het plafond.

Motor : V8 bi-turbo 4.0-800 pk; 800 Nm koppel ; verhouding gewicht /vermogen van 1,49 kg/ pk.

Techniek : Achterwielaandrijving ; gerobotiseerde 7-bak ; elektrohydraulische stuurinrichting ; ophanging met dubbele driehoeken ; adaptieve schokdempers ; « Comfort », « Sport » en « Track » modus ; carbon-keramische remmen ; Pirelli P Zero Trofeo R banden.

  Prestaties: Nog niet meegedeeld.

Productie: derde trimester 2018 ; 500 exemplaren… die alleen al verkocht zijn aan 850.000€ zonder opties !

Publieke voorstelling: Salon van Genève 2018.