50 jaar geleden zag hij het levenslicht en nog steeds is de Range Rover de luxe SUV bij uitstek. De jaargang 2018 brengt de nieuwste technologieën met zich mee en een belangrijke nieuwe stap met een elektrische hybride groep als aandrijving voor de Range Rover P400e. (Marc LACROIX)


Motoren : nieuwe oplaadbare elektrische-benzine groep als aandrijving ; 4 cilinder benzine « Ingenium » 2.0-300 pk / elektrische motor 116 pk (geïntegreerd in de automatische ZF 88 bak) ; 404 pk ; 640 Nm ; permanente integrale transmissie.

Batterij : lithium-ion ; snelle oplading in 2u45 (specifieke 32A aansluiting) ; volledige oplading 7h30 (10A kabel voor thuis standaard meegeleverd)

Prestaties : 0-100km/u in 6″8 ; 220 km/u topsnelheid ; CO2 uitstoot 64 g/km ; 51 km autonomie 100 % elektrisch.

Nieuwe functionaliteiten : 24 instellingen voor de voorzetels (« Luxe » versie met 25 massageprogramma’s) ; volledig hertekende indeling van het achterste gedeelte ; tot 17 aansluitingen (elektriciteit, USB, HDMI, 12 volt, …) ; 4G Wi-Fi aansluitingen voor maximaal 8 apparaten ; Touch Pro Duo infotainment systeem met 2 10 inch HD touchscreens op de middenconsole, …

Commercialisatie : bestellen nu mogelijk ; eerste leveringen eind 2017 / begin 2018.

De Range 2018, dat is ook de SVAutobiography Dynamic !

De krachtigste Range Rover tot nu toe ; V8 benzine turbo met 565 pk ; 0-100 km/u in 5″4 ; te herkennen aan de exclusieve Graphite Atlas met chroom details, gewijzigde achterbumpers met geïntegreerde metalen uitlaten.

Meer NEW Range Rover video’s : hier.