Zoals vorige week al aangekondigd heeft de Transam Euro zich in het nieuw gestoken, met het oog op de toekomst, en het resultaat is nu al voelbaar. Braxx Motors, de structuur van Jerry De Weerdt is de officiële dealer, maar ook de verantwoordelijke voor het onderhoud en de ontwikkeling van de endurance versie van de Chevrolet Camaro, Ford Mustang of Dodge Challenger bolides van 525 pk. En ze gaan meteen aan de slag. In nauwe samenwerking met Transam Euro, zal de wagen immers aan de start staan van de komende 24 Hours of Zolder, op 11 en 12 augustus, op de befaamde Limburgse piste, en onder het vaandel van Braxx Racing.

« Dit project was al in kannen en kruiken van bij aanvang van de samenwerking met Transam Euro”, legt Pierre-Yves Rosoux uit, de verantwoordelijke voor de externe relaties. “Het basisbeginsel is eenvoudig: een bolide die de 24 Hours of Zolder overleeft, is in staat overal elders te overleven! Deze uithoudingswedstrijd hoort bij de moeilijkste op de internationale scene, want het circuit van Zolder weegt enorm op bepaalde mechanische onderdelen, maar ook op de rijders. Het is dus moeilijk om een betere gelegenheid te vinden om de ontwikkeling van de “endurance kit” van de Transam Euro voort te zetten, en dat terwijl men tegelijk ook een mooie promotiecampagne kan voeren voor een bolide die nota bene ook gehomologeerd is voor het Belcar Endurance Championship… »

Het spreekt vanzelf dat Braxx Racing zal zorgen voor de inschrijving van de Transam Euro voor de 24 Hours of Zolder « De wagen had al de gelegenheid om deel te nemen aan diverse competities, met name in het CER-kampioenschap in Spanje, en de betrouwbaarheid was altijd op de afspraak », verduidelijkt De Weerdt. « En dat betekent dat de basis uitstekend is. Voor een uithoudingswedstrijd zoals de 24 Hours of Zolder, moeten we enkele aanpassingen doorvoeren aan de wagen: de koeling, de remmen en natuurlijk moeten we de Transam Euro uitrusten met krachtige verstralers om in de Limburgse nacht te kunnen rijden. Ik denk dat de aanwezigheid van deze wagen, die niet zoals alle andere is, aan de start van een van de populairste wedstrijden in België, zeker niet onopgemerkt voorbij zal gaan… »

Braxx Racing en Pierre-Yves Rosoux beraden zich nu over de keuze van de bemanningen van de wagens. Wie zal aan het stuur zitten om de Transam Euro rond te sturen op het asfalt? « Ook al is hij betrokken bij een ander project met een Proto, toch zal Marc Goossens uiteraard van de partij zijn en de ene of de andere stint voor zijn rekening nemen, » herneemt Pierre-Yves Rosoux. « Jerry De Weerdt en ikzelf zullen de kern van de ploeg vormen, en twee andere rijders zijn uiteraard welkom. We denken daarbij aan een paar gentlemen-drivers of jonge wolven die zin hebben om kennis te maken met deze echte racewagen, met zijn uitzinnige looks en zijn onnavolgbaar geluid, en dat in het kader van een wedstrijd van hoog niveau. En vooral dan omdat het gevraagde budget aan de belangstellende rijders, zeer interessant zal zijn… »

Geïnteresseerde rijders dienen zo snel mogelijk Braxx Motors (info@braxxmotors.com), of Pierre-Yves Rosoux (pyr@pyrosoux.com) te contacteren. Tempo!

Afspraak op de site www.transameuro.com, op het YouTube kanaal Transam Euro Racing, maar ook op de andere sociale netwerken als Facebook (Transam Euro – @transameuro) en Instagram (transameuro).

Bron: Persbericht