Sinds 2014 leverde Bertrand Baguette wisselvallige prestaties in Japan. Zijn overwinning in de 1000 km van Suzuka was een zeldzaam hoogtepunt tijdens zijn verblijf bij Nakajima Racing dat als enige team in Super GT over Dunlop banden beschikte die niet konden optornen tegen het rubber van Michelin, Bridgestone en Yokohama.

Dat zal volgend jaar allemaal tot het verleden behoren want Baguette stapt over naar Keihin Real Racing. Hij zal een Honda NSX delen met Koudai Tsukakoshi.

Een belangrijke factor zijn de Bridgestone banden. Meerdere teams gebruiken de Japanse banden (er valt dus meer informatie uit te wisselen) die in 2018 de titel behaalden met Team Kunimitsu, Jenson Button en Naoki Yamamoto.

« Ik ben verheugd Keihin Real Racing te vervoegen voor het komende seizoen in Super GT », verklaart Bertrand Baguette. « Met een nieuw team en een nieuwe teamgenoot ga ik een nieuwe uitdaging aan in 2019. Voeg daar nog de Bridgestone banden aan toe en ik wil duidelijk voor de titel gaan ! »

Dat zal geen eenvoudige taak worden voor Baguette want Super GT is een zeer hoogstaand kampioenschap, maar de Luikenaar is terecht ambitieus.