Een vijftiental seconden scheidden de twee Toyota’s na 24 uur. De Toyota nummer 8 van Fernando Alonso, Kazuki Nakajima en Sébastien Buemi ging voor het tweede jaar op rij als eerste over de meet voor het nummer 7 van Mike Conway, Kamui Kobayashi en José Maria Lopez. Een lekke band op een uur van de finish kostte de overwinning aan de vanop Pole gestartte nummer 7 die nagenoeg de hele wedstrijd de leiding in handen had.

Dankzij deze overwinning worden Fernando Alonso en zijn teamgenoten tot wereldkampioenen gekroond in dit seizoen 2018/2019, waarvan Le Mans de laatste manche was.

De derde plaats ging naar SMP Racing met Stoffel Vandoorne en de Russen Mikhaïl Aleshin en Vitaly Petrov, op meer dan zes ronden van de winnende Toyota.

 

In de andere categorieën viel er meer spanning te rapen. In LMP2 was de Alpine-Signatech van Lapierre/Negrao/Thiriet net als vorig jaar de snelste, voor de Oreca 07 Gibson van Jackie Chan DC Racing met Tung/Richelmi/Aubry.

GT PRO, vaak de meest betwiste categorie, zag de Ferrari nummer 51 van Calado/Guidi/Serra zegevieren voor de twee officiële Porsches 911RSR van Bruni/Lietz/Makowiecki (Nr 91) en Bamber/Pilet/Tandy (Nr 93), terwijl in GT AM de Ford GT van Keating/Bleekemolen/Fraga de sterkste was.

Van de 61 gestarte wagens haalden er amper 12 niet de eindmeet, een nieuw record.