« Eerst uitrijden… De rest volgt automatisch »

160811 ThienpontR 1606  BranckaertsL Saker RAPX VGL Belcar ZSP (-)

Het is tot nu toe een veelbelovend maar tevens woelig jaar geweest voor de Saker RapX van VGL Racing. Met ondertussen twee mooie podiumplaatsen heeft men duidelijk te kennen gegeven dat de eendaagsvlieg wel degelijk een gevestigde waarde geworden is in de Belcar 3 klasse waar zij het opnemen tegen o.a. de BMW 235i Cup wagens.

Meer dan ooit is het team klaar voor de 24 Hours of Zolder. Ze aarzelden dan ook niet om hun deelname aan de Supercar Challenge wedstrijden tijdens de Gamma Racing Day te annuleren om zo de wagen tot in de puntjes voor te bereiden op de Limburgse etmaalrace.

Het is echter niet bij voorbereiding alleen gebleven. Het team heeft voor de nodige updates gezorgd. Een glimp van een eerste update hebben we al kunnen zien tijdens de Syntix Superprix, waar men genoodzaakt was om de nieuwe sidepods te gebruiken. De splitter is nu volledig doorontwikkeld in samenwerking met Van Thull Development & DRS en zal ook gebruikt worden voor de 24 uur race. De motor en de versnellingsbak hebben een grondige revisie gekregen en zullen in de komende dagen uitvoerig getest worden.

160811 ThienpontR 1606  BranckaertsL Saker RAPX VGL Belcar ZSP (-) 3

Dit jaar zal VGL Racing met 5 piloten aan de start komen. Naast de vaste piloten Rhonald Thienpont en Luc Branckaerts, zullen we in Zolder ook Fréderic Sels, Maxime Sels en Bert van Gansen aan het werk zien. Voor Bert is het de eerste keer dit jaar dat hij terug aantreedt met de Saker. Hij neemt de plaats in van Danny Wagtmans die nog steeds aan het herstellen is.

De ambitie van het team is duidelijk: uitrijden, want als dat doel gehaald wordt, volgt de rest automatisch.